maanantai 10. helmikuuta 2014

Rouva numero 4

Enneagrammi-testistä oli puhetta työkaverin kanssa jo vuodenvaihteessa. Sitten se tuli puheeksi perhepäivähoitajamme kanssa, joka oli käynyt kuuntelemassa luentoa aiheesta. Molempien mielestä oman testin tekeminen oli kiinnostavaa ja tuntui hyvältä ja jälkimmäinen kertoi tänään, että testin pystyisi tekemään ihan itse netissä. Muutamassa minuutissa.
Olin aluksi hieman epäluuloinen. Noin vähän kysymyksiä. Noidenko perusteella voidaan määritellä millainen persoona minä olen? No, ilmeisesti voidaan, sillä en kykene väittämään saamaani tulosta vastaan sanallakaan. Joten hei vaan, olen rouva numero neljä - tunneälyäjä, romantikko ja individualisti.
Omasta tyypistäni on tehty tällainen videokin, jonka tunnistan täysin omakseni.IFrame-kehys
Näin ensituntumalta tämä enneagrammitesti ja sen tulos vaikuttaa niin kiinnostavalta, että taidanpa tutkailla asiaa vielä lisää. Ainakin tuolta testisivustolta löytyi paljon hyviä vinkkejä, joilla kasvaa kohti parempaa oloa. Nelostyypeille tiivistetyksi vinkiksi on annettu:"Älä odota oikeaa tunnelmaa, vaan tee. Liikunta parantaa fiilistä". Vau - eikös tuo olekin juuri se oivallus, jonka olen tässä jo itsekseni tehnytkin ja alkanut voida paremmin. Hyvä minä.
Oletteko te koskaan kuulleet enneagrammi-testistä tai jopa tehneet sitä? Jos olette (tai teitte sen nyt vinkistäni) niin minkä tuloksen saitte? Osuiko kohdilleen? Ja miltä se tuntui?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti