perjantai 2. maaliskuuta 2012

Taidetta

Aina kun olen Lontoossa, tahdon mahdollisuuksien mukaan käydä kiertelemässä Harrodsin ja Selfridgesin kaltaisissa hienoissa tavarataloissa. Tiedän, että ostomahdollisuuteni kyseisissä paikoissa ovat suhteellisen vähäiset, mutta shoppailu ei olekaan päällimmäisenä mielessäni. Ei. Haluan kierrellä designerosastoilla ja vain ihailla miten kaunista, jopa taiteeksi luokiteltavaa, laadukas design on. Millintarkkuudella hiotut leikkaukset, huolelliset kirjailut, viimeistäkin tikkiä myöten hiotut yksityiskohdat, upeat materiaalit, huikeat esillepanot... Oih, voisin tuntitolkulla vaan tuijottaa ja hypistellä.

Jotenkin samanlainen tunne minulle tuli kun bongasin erään entisen työkaverini Facebook-seinältä tämän ihanan Pradan videon. Kuinka kauniit ovatkaan viimeistä piirtoa myöten huolella käsintehdyt miestenkengät! Taiteeksi voi kai luokitella monenkinlaisia asioita, minulle tämä on sitä.


Translation: To me, this is probably the most beautiful form of art there is. Simply stunning!

2 kommenttia:

  1. Ihan samaa mieltä! Tuohan on taidetta parhaimmillaan kun vaatteita ja asusteita voi oikeasti käyttääkin. :)

    VastaaPoista
  2. Mä olen myös sun kanssasi täysin samaa mieltä. Miten kaunista tuo onkaan. Välillä töissä hississä ihailen nimen omaan miesten kenkiä, jotka on tehty niin taidolla. Niistä ei niinkään hyppää silmille sana raha, kuin LAATU. Se, että ne on huolella tehty ihmiselle, joka tahtoo antaa itsestään hyvän kuvan. Kaunista.

    VastaaPoista