lauantai 13. maaliskuuta 2010

Juoksujalkaa kevääseen!

Www.brandos.fi -sivuilla on käynnissä bloggaajille suunnattu kilpailu, josta voi voittaa 90 euron lahjakortin kyseiseen verkkokauppaan. Kilpailussa bloggaaja valitsee verkkokaupasta mieleisensä kengät, joista kirjoittaa blogipostauksen ja paras postaus palkitaan. Lisää infoa täältä. Tämä on oma kilpailupostaukseni.

Yksi henkilökohtainen selvä kevään merkki on minulle jo vuosia ollut hillitön hinku juoksemaan. Heti kun asfaltti alkaa näkyä kinosten alta, aurinko paistaa ja räystäät tippua, tekee mieleni vetää lenkkitossut jalkaan ja lähteä ulos. Vaikka elämäni varrella olenkin ehtinyt kokeilla ties vaikka mitä urheilulajeja, on juoksu aina ollut minulle tärkein ja luonnollisin tapa liikkua.

Viime keväänä olin raskauden vuoksi niin virtahepomaisessa tilassa, että hyvä jos kävelylenkille jaksoin lähteä, joten nyt kun olen normaalipainossa ja Pumpula koko ajan vaan itsenäisempi on keväinen juoksuhimo suurempi kuin ehkä koskaan ennen. Ennen kuin pääsen lenkkeilemään, on kuitenkin hoidettava alta kaksi tärkeää seikkaa: 1) tuo hiivatin loska (olen niin neiti etten märissä tossuissa juokse) 2) kunnon juoksukengät. Kaapissa napottavat kaksi lenkkariparia ovat niin aikansa eläneet ja puhkijuostut, että on korkea aika hankkia uudet.

Juoksukengät ovat ehkäpä ainoa asia, joissa ajattelen toimivuutta ennen ulkonäköä. Lenkillä ei hieno väri paljon lämmitä, jos kantapää hiertyy verille tai olo on muuten epämukava. Jos kuitenkin voin valita myös kauniinnäköisen kengän, teen sen mieluusti. Niken tossuja minulla ei ole ollut vuosiin, mutta joskus olen niitäkin omistanut ja todennut ne jalkoihini sopiviksi. Niinpä voisin hyvinkin harkita tämän kevään tossuikseni näitä allaolevia Niken Air Skyraider kakkosia. Nehän nimittäin ovat hyvinkin nätit, kohtuullisen hintaiset (89€) ja mitä todennäköisimmin myös oikein oivat juosta.


Miten muuten on, kannustavatko kivat kamppeet teitä lähtemään herkemmin salille/lenkkipoluille/muuten urheilemaan?


 ”Olen mukana kilpailussa, jossa voit voittaa 90 e
kenkälahjakortin BRANDOS.fi -nettikenkäkauppaan.
Kilpaile täällä”.

2 kommenttia:

  1. minua ihanat urheiluvarusteet ainakin kannustavat urheilemaan. talvellakin ulkoilisin mielelläni, mutta jotenkin niiden talviulkoiluvaatteiden (ja varsinkin kenkien) hankkiminen on ihmeen hankalaa. kesällä on helpompi lähteä lenkille, kun ei tarvitse muutakuin jonkun topin ja pöksyt. ja tottakai hyvät kengät. en käsitä miten jotkut käyvät lenkillä tennareissa. huh.

    VastaaPoista
  2. No sama täällä! Olen muutamiakin tuttujani vähän "kouluttanut" tuosta tennariasiasta. Ei ihme jos juoksulenkeillä käyminen on ikävää puuhaa, jos sitä yrittää tehdä siihen sopimattomilla jalkineilla.

    VastaaPoista