sunnuntai 24. tammikuuta 2010

Kasaria keittiöön!


Heh heh, tuosta otsikosta tulee mieleen eräs Muotoiluakatemian aikainen opettejani, joka ei vaan tajunnut, kun selostin suunnittelevani jotain kasari-tyylistä: "siis mitä, jotain kattilanmallista?". Eiiii... kun 80-lukua, tietenkin!

No mutta asiaan. Sain jokin aika sitten mukavan "uutuuden" keittiöömme, nimittäin retropulloon pakattua Fairya. Minulle tästä pullosta tulee jostain syystä kunnon mökkifiilis. Omalla mökillämme pestään kyllä sen verran tiuhaan astioita, ettei siellä oikeasti näin vanhoja pulloja ole, mutta ehkä 80-luvun ilme alitajuisesti tuo mieleen jotain lapsuusmuistoja, jotka siten yhdistän mökkeilyyn. No jaadijaada. Tiesittekö muuten, että Fairyn koostumus on aina ollut sama? Minä en tiennyt, mutta pullon mukana tullut tiedote valaisi minua myös tästä asiasta. Aika hienoa, että jotkut asiat on vaan niin hyviä, ettei niitä tarvitse muuttaa.

No, minun on kuitenkin myönnettävä, että tuo ylläoleva kuva on lavastettu. Vaikka se hauska ja nostalginen onkin, niin paljoa ei tiskiainepullon design minua miellytä että haluaisin sitä alituiseen tiskipöydällämme katsella, siispä se löytyy oikeasti kuivauskaapista, josta se syrjäytti huonommin toimivan ja pelottavasti isolla mustalla X:llä merkityn halppistiskiaineen. Ehkä retrodesignin sijaan Fairyn kannattaisi miettiä, kuinka tiskiainepullon saisi toimimaan modernissa keittiössä ihan sisustuselementtinä?

Mitä mieltä muut ovat retro-Fairysta? Iskeekö vanha ja viehkeä vai kaipaatteko minun tapaani jotain uutta ja modernia?

2 kommenttia:

  1. Yllätys, muhun iskee just se vanha ja viehkeä :D Meiltä ei paljon sitä modernia kyllä löydy, vaan retro toimii :D

    VastaaPoista
  2. No ylläri todellakin! ;D Tän putelin olis siis pitäny tulla teille eikä meille! :) Ei mut, sisältö tärkein niinku aina. Kyllä tolla astiat putsaantuu.

    VastaaPoista